Arjenpelastajalaukku Avonilta

Tänä syksynä olen huomannut, että monet arjen pienet asiat ovat sellaisia, joiden täytyy sujua mutkattomasti. Yleensä en välitä pikkuasioista, mutta kun arjessa jokin hänksättää ja samaan asiaan kärvähtää hermo sata kertaa päivässä, niin se  ei ole minun eikä läheisteni mielenterveydelle hyväksi. Olen yrittänyt eliminoida monet arjen pikkuärsyttäjät ja onnistunutkin aika hyvin. Roskissankojen alla oleva kisko täytyisi saada vielä kuntoon, että ei tarvitsisi aina rymistellä sen kanssa ja erinäiset tavarapinot järjestettyä, jotta tiedän, mitä missäkin on. Eräs ihan liikaa ärsyttänyt asia oli työlaukun puute. Jokainen työssäkäyvä tietää, että hyvä työlaukku on tärkeä. Minulla oli yksi musta peruslaukku, mutta se oli liian pieni ja jouduin ottamaan aina toisen kassin mukaani ja mitä enemmän minulla on liikkuvia osia mukana, niin sitä suurempi on unohdusten ja sähellysten riski. 

Kahden laukun kuljettaminen on minulta ihan liikaa vaadittu ja olin jo hätää kärsimässä. Jos joku olisi muutama vuosi sitten sanonut, että ahdistun laukun ostamisesta, niin en olisi uskonut. Rakastan edelleen laukkuja, mutta en pidä siitä, että laukku pitää ostaa väkipakolla johonkin tarpeeseen. Paljon hauskempaa on ostaa jokin laukku vain siksi, että se on ihana. No, siinäpä se syy työlaukun puutteeseen tulikin, kaappi on täynnä epämääräisiä laukkuhankintoja, mutta ei kovinkaan monta oikeasti tarpeellista laukkua. Minulla ei ollut aikaa eikä intoa lähteä kauppaan enkä jaksanut selailla nettikauppojakaan vaan odotin, että jostain putkahtaisi sopiva ja edullinen laukku. Ja niin putkahtikin: Avonilta! Lähtöhinta oli vain 19,95 ja sain vielä konsulttialennuksen. 

Laukku on juuri minun tyyliseni ja parasta siinä on tilavuus. A4-paperit mahtuvat hyvin ja kaikki muukin työssä tarpeellinen. En olisi uskonut, miten paljon laukun hankkiminen helpottaa aamujani ja työpakkaamista ja kun arjessa on niin paljon muistettavaa, niin yhden pienenkin asian sujuvoituminen voi olla iso juttu. Laukussa on vetoketjukiinnitys ja sen ansiosta uskalla kuljettaa sitä myös pyörän tarakalla. En ole reppuihmisiä ja vaikka työmatkapyöräilyn vuoksi pitääkin olla asianmukaiset varusteet, niin jos vain sää sallii, niin pyöräilen tavallisissa vaatteissa ja käytän käsilaukkua enkä ulkoilupukua ja reppua. 

Vaikka laukku on vain työlaukku, niin olen ottanut sen muuhunkin käyttöön. Uudessa laukussa on aina oma viehätyksensä ja olipa hankkinut mitä hyvänsä uutta, niin uutuutta haluaa käyttää ja siitä tulee kiva tunne. Kävimme toissa viikonloppuna Ween Maan Viljaa -markkinoilla, mistä on tulossa postaus huomenna. Vaikka aurinko paistoi, niin ihan kesävetimissä ei voinut lähteä, vaikka jotkut hyvin kevyissä vaatteissa olivatkin. Musta Korsin trenssi on minulla lähes aina päällä ja tänään juuri mietin, että trenssi on minulle kai se omin takkimalli. Musta takki kuitenkin vähän kyllästyttää välillä, etenkin aurinkoisena päivänä, jolloin tekisi mieli laittaa jotain värikästä. Näpsäkkänä asun muuntajana toimii suuri huivi, joka sitä paitsi näyttää aina hyvin tyylikkäältä. Huivin tilasin Avonilta viime keväänä ja se on oikeasti hartiahuivi, mutta olen käyttänyt sitä tavallisena huivina. 


Jos puhutaan arjen helpottumisesta, niin yksi helpottanut tekijä on Avon. Tilaan Avonilta vaatteet ja asusteet ja kosmetiikasta suurimman osan. Myös tuliaiset ja lahjat löytyy helposti sekä monet tarvikkeet, kuten jumppa- ja keittiövälineet ja paljon muuta. Avon-postauksia on toivottu ja niitä on varmasti tulossa ja olihan tämäkin vähän sellainen. Nyt en kuitenkaan mainosta Avonia enempää, mutta jos kiinnostuit laukusta, niin ehdit vielä tilata omasi, sillä tilausaikaa on huomisiltaan klo 22 asti. 


Mikä on sinun luottolaukkusi?

Kommentit