Ihonhoidon ihmesieni on todellinen ihme

Ihonhoidon ihmesieni... Just joo, onhan näitä ihmetuotteita vuosien aikana nähty eikä mikään ole tepsinyt ruusufinniini... Sieni? Miten sellainen voi muka toimia? Eikö pitäisi olla seerumia, rasvaa, voidetta, tippoja...? Konjac... Mikä? Onko siinä konjakkia? Nämä olivat ajatuksiani, kun ensimmäisen kerran kuulin Konjac Spongesta, ihonhoidon ihmesienestä. Olen aika kyyninen kaikkia uusia ihonhoitojuttuja kohtaan, sillä minulla on niin paljon huonoja, jopa traumatisoivia kokemuksia eri ihonhoitosarjoista ja -konsteista (täällä vuodatukseni). Sienen mainostetaan aktivoivan verenkiertoa, puhdistavan, kosteuttavan, kuorivan ja tasapainottavan ja tuo kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta. Sienellä on hintaa vain kympin verran, joten pistin sellaisen kuitenkin tilaukseen. Ensin olin ottanut yhteyttä Cosmeryan asiakaspalveluun ja kysynyt, että mikä sieni minulle sopisi. Sain nopeasti ystävällisen ja perusteellisen vastauksen, josta olen edelleen kiitollinen. Minulle suositeltiin bambu-sientä, joka sisältää talia imevää ja bakteereja vähentävää aktiivihiiltä ja mineraaleja, mutta kehotettiin harkitsemaan myös herkälle ja kuivalle iholle sopivaa aloe-sientä. Päädyin aloe-sieneen, koska ihoni oli tuolloin huonossa kunnossa ja pahasti herkistynyt ja silloin kirjoitinkin aiheesta otsikolla Pärstä liekeissä.
Olen lähes aina joutunut pettymään erilaisiin ihonhoitotuotteisiin ja -välineisiin ja olin hyvin skeptinen ennen sienen käyttöä. Skeptisyyteni kuitenkin laantui, kun jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen iho näytti kirkkaammalta ja jopa vähän siloisemmalta. Sienestä ei myöskään tullut minkäänlaista allergista reaktiota. Yleensä nimittäin iholleni nousee hetivälittömästi jonkin kokeilun jälkeen pieniä tulehdusrakkuloita ja pahimmillaan kärsin isoista finnipahkuroista viikkokausia vain yhden tuotekokeilun jälkeen. Parasta oli, että pesun jälkeen ihoni ei helottanut punaisena. Niin on käynyt ihan liian usein erilaisten kokeilujen jälkeen ja olin olin pelännyt, että sieni raastaa ihoni pinnan karrelle, kuten lähes kaikki, mitä mainostetaan sanalla "kuoriva", tekevät. En voi käyttää minkäänlaisia kuorintavoiteita eikä minulla ole mitään naamiotakaan. Vaativa iho tarvitsisi vaativia hoitotuotteita, mutta sopivien tuotteiden löytäminen on erittäin hankalaa. Ruusufinni-iho kun voi olla yhtäaikaa sekä talia tuottava että kuiva ja myös herkistynyt ja allergisoitunut ja oman lisänsä tuo couperosa sekä muu taudinkuvaan kuuluva punotus.

Muutaman viikon käytön jälkeen huomasin, että mustapäät olivat vähentyneet ja etenkin nenänpielien talialue oli asettunut vähän siedettävämmäksi. Sieni siis todella syväpuhdistaa! Olen metsästänyt syväpuhdistavaa tuotetta vuosia, mutta ne ovat olleet aina liian rajuja ja vain pahentaneet talineritystä, kuivattaneet ihoa tai aiheuttaneet jotain muuta ei-toivottua. Myös leukapieleni alkoivat näyttää inhimillisemmiltä. Kasvojani kun oli kehystänyt kovien, valkoisten (ei miliumeja vaan isompia patteja) näppylöiden rykelmät siitä asti, kun täytin 30 vuotta. Olin aivan haltioissani, kun pääsin vuosia minua kiusanneesta röhelmästä eroon! Jatkoin sienen käyttöä ja huomasin, että meikki alkoi näyttää paremmalta. Ihohuokoset eivät enää loistaneet niin pahasti kraatereina eivätkä imeneet meikkivoidetta itseensä. Yleensä kun meikkivoide uppoaa huokosiin ja meikki näyttää epätasaiselta. Alkoi tapahtua myös jotain kummallista, mitä ei ollut tapahtunut vuosiin: aloin saada kehuja ihostani! Tietysti minulla oli meikkiä ja siitä jokaiselle sanoinkin, mutta minulle sanottiin, että nii-inn, mutta kun ihosi on tasainen eikä sinulla ole näppyjä. Aloin itsekin tajuta, että niin todella on. Vaikka tuloksia näkyi aika nopeasti, niin olin vakuuttunut vasta muutaman kuukauden käytön jälkeen. Olen käyttänyt Konjac Spongea puolitoista vuotta enkä pärjäisi ilman sitä. Minä nimittäin kokeilin, että pärjäänkö ja katsokaas, mitä tapahtui:.

Että rohkeasti vaan ulos ilman meikkiä, niinkö? No way! Kuvan ottamisen jälkeen otsan iho meni vielä pahemmaksi ja oikealle nousi tulehduspahkurapesäke, joka oli kooltaan niin suuri, että mollotti piponkin läpi... Heräsin parina yönä siihen, että otsaani ihan jomotti, kuin päätä olisi särkenyt! Leuka oli samanlaisessa kunnossa, mutta posket ovat onneksi säästyneet "kupalta". Ihoni ei ole aikoihin ollut näin karmeassa kunnossa ja koko raskausajankin selvisin aika vähillä iho-ongelmilla (siis minun mittakaavassani). Kun ihon tasapaino järkkyy, niin sen toipumisessa kestää pitkään.

Olen sitä mieltä, että ihoni kunto huononi, koska en vähään aikaan käyttänyt Konjac Spongea. Minulle kävi niin, että piti heittää jo pitkään käyttämäni sieni pois enkä tilannut uutta tässä kaikessa hötäkässä ja sitäpaitsi ajattelin ihan varmuuden vuoksi testata, onko sienellä vaikutusta, että olisiko kyse sittenkin vain jostain muusta tekijästä. Ei ole! Ihoni kuntoon ei ole vaikuttanut koskaan mikään ruokavaliokaan eikä heinäkuusta asti kestänyt herkkujen välttelykään näy naamassa (mikä on ihan hirveän epistä!!!). Kun en käyttänyt Konjac Spongea vähään aikaan, niin aloin taas huomata, että kosteusvoide ei imeydy niin hyvin vaan ikään kuin vain liukuu ihon pinnalla. Mustapäitä äityi nousemaan ihan koko kasvoille ja kasvojen iho meni muutenkin röhelöisemmäksi. Tilasin uudet sienet ja olen käyttänyt uutta sientä perjantaista asti eikä sen jälkeen ole noussut yhtään näppyä, jee!

Sienen käyttö voi kuulostaa omituiselta, mutta minulle siitä on tullut rutiini. Kun sienen ottaa ensimmäistä kertaa käyttöön, niin ei kannata ihmetellä sen rakennetta, se kun on kivikova koppura ja minä jo kerkesin säikähtää, että sellaisella korpunpalasellako minun pitää naamavärkkiäni raastaa. Kun sienen kostuttaa, niin se turpoaa ja muuttuu hauskan pehmeäksi. Innostuin kuvaamaan lyhyen videon, jossa koputtelen kuivaa sientä ja puristelen kostutettua sientä (video sopii erinomaisesti kaikille aistiherkille :)).

Olen käyttänyt sientä vain iltaisin, sillä olen ollut arka käyttämään sitä aamuin illoin. Olen pelännyt, että se hoitaa ihoani jotenkin liikaa, mutta nyt olen alkanut käyttää sientä myös aamuisin tehostaakseni vaikutusta. Vaikka sienellä voi puhdistaa kevyen meikin (lukuunottamatta silmämeikkiä) ja sieneen voi laittaa puhdistusemulsiota tai saippuaa, niin minä olen halunnut pitää sienen ihan puhtaana ja käytän sitä siis vain kostutettuna. Puhdistan ennen sienen käyttöä meikit kasvoilta (Lumenen Sensitive-sarjan puhdistusemulsiolla) ja huuhtelen meikinpoistoaineen jäämät pois. Sitten kostutan Konjac Spongen vedellä ja pesen kasvoni sillä hellästi hieroen ja huuhtelen kasvot lopuksi. Kasvojen iho jää kostutetun ja puhtaan tuntuiseksi ja saippualla pestyn oloiseksi ja tuntuukin siltä, kuin sienessä olisi saippuaa - erona vaan se, että saippuaa ei ole ja iho on kimmoisa ja kostea eikä kuiva kuten saippuapesun jälkeen. Sienen käyttö on minusta mukavaa ja hauskaa, vaikka jotkut ovatkin kritisoineet sitä, että sieni olisi yksi ylimääräinen ja aikaavievä lisä kasvojenpesurutiineihin. No, viehän se sienellä peseminen aikaa minuutin tai kaksi enemmän, jos tekee niin kuin minä. Jos pesee meikittömiä kasvoja, niin sienen käyttö ei vie sen enempää aikaa kuin normaali kasvojen pesukaan. Tärkeää sienen käytössä on, että jos sillä puhdistaa meikit, niin sieni on pestävä saippualla käytön jälkeen. Muuten sienelle riittää lopuksi pelkkä huuhtelu. Sientä ei saa kiertäen rutistella vaan pesun jälkeen ylimääräinen vesi on vain puristettava pois, etteivät kuidut vahingoitu.

Sienen käyttöiäksi on mainittu pari-kolme kuukautta ja kolmisen kuukautta olen sientä käyttänytkin. En ole vielä koskaan saanut sientä murenemaan, mutta se alkaa pienentyä käytön myötä, tuntua likaiselta ja sienen värikin muuttuu. Olen myös ajatellut, että epäpuhtaalle iholle käytettynä sieni varmasti imee itseensä likaa eikä kaikkea likaa saa sienestä pois. Sieni on biologisesti hajoava, onhan se tehty Konjac-kasvin juuresta, ja jostain luin niksin, että sienen voi laittaa kukkapurkin pohjalle, koska se imee itseensä paljon vettä ja pitää mullan kosteana. Sienen ekologisuutta pohdin ja tulin siihen tulokseen, että sieni on siinä mielessä hyvä vaihtoehto, että en tarvitse kuorintavoiteita enkä naamioita ja kosteusvoiteen sekä käyttämäni meikkivoiteen määräkin vähenee, koska iho ei ime niitä enää niin paljon. Sieni ei sisällä kemikaaleja ja siksikin liputan sen puolesta!

Konjac Sponge ei ole täysin parantanut ruusufinniäni (sellaista konstia ei ole vielä löytynyt, mikä parantaisi täysin) eikä se ole poistanut kasvojen punotusta ja silloin tällöin minulle nousee hormoninäppyjä, mutta sieni on parantanut ihoni kuntoa huomattavasti. Ja kun ihon kunto paranee, niin elämä helpottuu ja myös itsetunto kohoaa. Elämä helpottuu siksi, että ei tarvitse olla koko ajan paklaamassa näppyjä piiloon, meikkaaminen on helpompaa eikä tarvitse kärsiä kivuliaasta ja rumasta rupinaamasta ja olo on huolettomampi. Itsetuntoasian mainitsen, koska kroonisiin iho-ongelmiin liittyy lähes aina itsetunto-ongelmat, joista kirjoitin täällä

Sienet ovat hajusteettomia, luonnollisia ja säilöntä- ja väriaineettomia ja sopivat herkkäihoisille ja melkein uskaltaisin mennä antamaan takuun siitä, että sienet eivät aiheuta oireita, koska niissä ei ole mitään oireilututtavaa. Jos joku on niin onnekas, että hänellä on normaali-iho, niin veikkaan, että sienellä pesun jälkeen iho näyttää heleältä enkä keksi yhtään syytä, miksi hyväihoinen ei voisi sientä kokeilla. Jos innostuit, niin voit käydä tilaamassa oman Hyvän Olon Maailman ihmesienesi Cosmeryan verkkokaupasta, josta löytyy eri ihotyypeille omat sienet ja myös vartalosieniä, joilla on muuten aika ihanaa hemmotella itseään suihkussa. Vartalosienikin on minulla säännöllisessä käytössä.

Onko Konjac Sponge sinulle tuttu? Ja mitä sinun ihonhoitorutiineihisi kuuluu?

Kommentit

  1. Moi! Innostuin heti aloe-sienestä ja vartalosienestä ja olin jo tilaamassa niitä, mutta tietoihin olisi pitänyt laittaa henkilötunnus jota en uskaltanut tehdä. Ootko Sie laittanut henkilötunnuksesi heille ja onko se täysin turvallista? Kukkis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Minun "epäilevän Tuomaksen" mielipide on, että henkilötunnuksen laittaminen nettiin on aina jotenkin pelottavaa. Kun kyseessä on luotettava kotimainen nettikauppa ja tietokoneen virustorjunta ym. on kunnossa, niin silloin henkilötunnuksen ei pitäisi joutua vääriin käsiin. Sitä en tiedä, miksi Cosmerya tunnuksen vaatii, kaikki verkkokaupat kun eivät tunnusta pyydä. Minä olen hyvin aktiivinen nettiostelija ja olen tilannut vaikka mistä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia eikä väärinkäytöksiä.

      Tästä henkilötietoasiasta oli erään kommentoijan kanssa juttuakin pari postausta takaperin. Minä en nyt muista, olenko itse antanut Cosmeryalle tunnustani... Kaikissa maksutavoissa kun sitä ei muistaakseni vaadita.

      Toivottavasti uskallat tilata sienet! Olisi sitten kiva kuulla kokemuksia, kun olet sientä jonkin aikaa käyttänyt :)

      Poista
    2. Minullekin tuo henkilötunnuksen pyyntö on sellainen asia, että sen jälkeen en sitten sieltä tilaakaan. Minä en anna sitä minnekään muualle kuin tasan palkanlaskentaan ja pankkiin (+ kun haen postista paketteja, niin sitten näytän henkkarit jne).

      Mutta tuo sieni kuulostaa hyvältä kyllä. Minulla on varmaan suurin piirtein normaali iho, se ei ole erityisen kuiva (paitsi jos meikinpesun jälkeen unohtaa kosteusvoiteen, sitten on aika rapsakka naama erityisesti talvella), eikä oikein rasvainenkaan. Finnejä änkee aina leukaan, välillä isoja kovia pahkuroitakin jotka piinaa monta viikkoa. Auttaisikohan tuo sieni sellaisiin? Voisin uteliaisuuttani kokeilla, jos jotenkin välttäisin henkilötunnuksen antamisen.

      Poista
    3. Kävin tsekkaamassa sivuston ja henkilötunnusta ei ole pakko antaa vaan voi valita "Täytä tiedot ilman henkilötunnusta".

      Minusta olisi kiva kuulla jonkun normaali-ihoisen kokemuksia sienestä, joten olisi kiva, jos tilaisit ja kokeilisit :). Voihan toki olla, että normi-ihoisella ei näy niin radikaaleja tuloksia kuin minulla.

      Konjac Sponge tasapainottaa ihoa ja pitää huokoset "auki" ja mun tuntemuksen mukaan vaan jotenkin normalisoi ihon omaa toimintaa ja ehkä jopa aktivoi joitain suojajuttujakin, niin finnipahkuroita ei pääse syntymään ainakaan niin helposti kuin ennen. Nuo leukafinnit on yleensä hormonaalisia eikä niiden syntyä voi kai kokonaan estää, mutta ainakin minä olen saanut näppyilyn asettumaan sienen avulla. Ja arvaa, olenko ollut onnellinen, kun minulla on ollut useita päiviä, että naamassani ei ole ollut yhden yhtä näppyä :) Pahimmillaan kun niitä on ollut kymmeniä!

      Poista
    4. Kyllä minä sain tilattua ilman henkilötietoja. Paketti tuli eilen.

      Poista
    5. Toivottavasti tykkäät sienestä 🙂

      Poista
  2. Moikka! :-) Minttu-Maaria on tuossa henkilötunnuksessa oikeessa. Olen käyttänyt ko. verkkokauppaa ja ilman tuota henkilötunnusta :-) Rohkeesti vaan tilaamaan, koska verkkokauppa on suomalainen ja takuulla turvallinen vaikka esim. käyttäisi maksutapana Klarnaa.

    Mitä tulee tuohon sieneen, niin olen käyttänyt sitä melko tarkalleen siitä asti, kun se tuli markkinoille eli varmaan noin 3 vuotta enkä aio siitä luopua! Itse käytän kesällä normaalin ihon sientä ja talvella vihreää kuivan/herkän ihon sientä ja ihon kunnossa huomaan, että ns. söherö ja satunnaiset pahkurat ovat kadonneet ja iho tuntuu "aukinaisemmalta" eli toimii kuin itsestään eikä jumiudu. Hoitotuotteet imeytyvät paremmin ja itse asiassa olen saanut jättää pari hoitotuotetta vähemmälle, koska iho on niin hyvässä kunnossa varsinkin talvella. Voin lämpimästi suositella! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikak käytän nettikauppoja paljon, niin olen silti tai siis juuri siitä syystä tarkkana siitä, mistä tilaan ja mitä tietoja annan... Tuntuu hurjalta, että moniin verkkokauppoihin voi tallentaa luottokortin tiedot ja henkilötunnuksen.

      Juuri noin sieni toimii kuten kuvailit. Minä kun olen sientä käyttänyt pitkään, niin olen tottunut, että iho toimii itsestään... Nyt kun en sitten käyttänyt, niin eipä enää toiminutkaan! Ja todellakin, vuodenaikojen vaihtelut ei ole enää minunkaan ihoani rasittaneet niin paljon kuin ennen. Mun täytyy nyt pistää tilaukseen se epäpuhtaan ihon sieni, jos saisin sillä vielä tehostettua taistelua näppyjä vastaan :)

      Poista
  3. Hei mulla on kans tollanen mutten oo vielä jostain syystä testannut :-D pitääpä alkaa käyttää nyt säännöllisesti sillä mun iho on ollu lähiaikoina vähän huonommas kunnossa..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sienen käyttö on niin nopeaa ja helppoa, että sulla ei ole yhtään syytä olla käyttämättä sitä :) Sulla kun on mun mielestä sellanen perushyvä iho (ainakin se näyttää siltä), niin uskon, että saat ihjon kunnon tasoittumaan sienen avulla!

      Poista
  4. Moikka, blogitekstisi innoittamana ostin tänään ensimmäisen sienen ja täytyy sanoa, että tuntuipa lupaavalta rosacea-ihollani! Normaalisti kasvojen pesu suorastaan sattuu pahimmissa kohdissa (mulla erityisesti nenä, nenänpielet ja huulten ympärys) ja ylipäätään kaikki koskettaminen tuntuu vähintäänkin epämiellyttävältä, yleensä kivuliaalta, pahimmilla alueilla. Olen huomannut myös, että liika vedellä lotraaminen pahentaa myös oireita. Mukavaa lukea muidenkin kokemuksia tämän pirullisen vaivan kanssa. Välillä tuntuu riittävän se, että ajattelee ihon olevan hyvä, niin heti alkaa kihelmöimään ja puhkeamaan uudestaan. Olenkin sanonut tämän vaivan elävän ihan omaa elämää mun iholla ja itse yrittää elää niin, ettei sitä suututa.... Mutta siis, olen kyllästynyt testailemaan eri tuotteita (jotkut apteekin rosacea-tuotteet ovat vain pahentaneet ongelmaa), joten innolla odotan, mitä tästä sienikokeilusta seuraa. Mutta ihan mahtavan miellyttävältä tuntui iholla, eikä sattunut. Kiitos siis tästä vinkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo sieni on ihan hurjan miellyttävä iholla! Mieheni kyllä ihmetteli, että miten minä sellaisella raastan, kun sieni roikkui kuivana koppurana naulassa :D :D

      Uskaltaisin veikata, että sieni tepsii juuri noihin arkoihin kohtiin, koska se elvyttää ihoa ja mulla ainakin on auttanut ihoa parantumaan.

      Todellakin on niin, että välillä tuntuu, että kun ajattelee ihon olevan paremmassa kunnossa, niin se räjähtää heti! Tosi moni on sanonut tuota samaa. Mutta ruusufinniin kuuluu akuutit pahenemisvaiheet eikä niiden syytä tiedetä varmasti.

      Mullakin kaikki apteekin rosacea-tuotteet on pahentaneet vaivaa. Vähän aikaa sitten kokeilen Foreverin Aloe Vera -tuotteita, kun sain niistä vihdoin testerit, mutta ne alkoivat kiristellä iholla ja geelivoidekin teki ikäväntuntuisen kalvon.

      Toivottavasti sieni helpottaa iho-ongelmaasi :)

      Poista
    2. Hei Minttu-Maaria! Mitähän Foreverin tuotteita käytit, kun sinulla tuollainen kokemus? Itse olen käyttänyt niitä reilut kaksi vuotta ja teen myös kosmetologina hoitoja niillä hoitolassani. Olen saanut pelkkää positiivista palautetta. Tilasin myös nämä sienet kokeiluun ja oli kiva lukea positiivisista kokemuksistasi. Tosin kauan kestää niiden tuleminen, kun kärsimättömänä odottelen niiden testausta.

      Poista
    3. Moikka! Kokeilin useita näytteitä, olisiko ollut jokin propolisvoidekin, joitain peruskosteusvoiteita ym. Foreveristä olen kuullut hyvää palautetta enkä oman kokemukseni perusteella voi sanoa niitä huonoiksi, mutta minulle ne ei sopineet.

      Poista
  5. Tekstin luettuani alkoi ajatukset viliseen päässä et ihan pakko hankkia tuollanen aloemalli. Kun ruusufinni on kiroukseni..ollut monta vuotta.
    Lääkkeen otan aamuisin joka auttaa kyllä pitämään naaman kurissa. Mutta silti on ollut etsinnässä tuollaine puhdistusjuju.

    VastaaPoista
  6. Puhdistusjuju on ihan loistava sana :) Sellainen tuo sieni juuri on! Toivottavasti saat apua sienestä.

    VastaaPoista
  7. Hei. Sientä saa myös Viking Linen laivoilta. Ihan vain tiedoksi ;)

    VastaaPoista
  8. Onko kokemuksia otsonoidun oliviöljyn käytöstä ruusufinnin hoidossa? Itse sain peräkkäin kolme kolmen kuukauden tetrasykliini kuuria n.kaksi vuotta sitten,viimeisen kuurin jälkeen ongelma palasi noin viikossa.Olen siitä lähtien käyttänyt O-Live öljyä päivittäin ja iho on täysin ongelmaton.Kiitos sieni vinkistä,tulee hankintaan,tuskin siitä on haittaa vaikka iho ongelmaa ei enää olekaan.(öljy toimii myös suun ympärys ihottuman hoidossa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kokeillut tai siis ihan käyttänyt otsonoitua oliiviöljyä, mutta se pahensi ihoni tilaa niin rajusti, että en voinut jatkaa käyttöä. Olen monelta kuullut, että se on auttanut, mutta minulle se ei sopinut ollenkaan. Mulle tuli näppyjä, kirvelyä ja punoitusta eli ihoni siis ärtyi ja kesti pitkään, ennen kuin se taas parani. Lisäksi öljyn haju oli niin voimakas, että se kävi kaihertamaan kurkkuani. Öljyn haju tarttui vuodevaatteisiin ja kun laitoin öljyä kropan iholle kokeilumielessä, niin haju tarttui pyjamaan, mistä se lähti vasta sen jälkeen, kun olin pessyt pyjaman 3 kertaa kuudessakympissä! Miehenikin ihmetteli, että mikä kumma haisee noin voimakkaalle, kun laittoi pyykkejä kuivumaan, haju tarttui siis muihinkin pyykkeihin.

      Minun naamalleni ei ole tähän mennessä vielä mikään öljy sopinut ja olen päättänyt, että en enää edes kokeile öljyjä. En tiedä sitten, miksi ihoni reagoi niin rajusti tuohon öljyyn, mutta ihoni reagoi rajusti moneen muuhunkin tuotteeseen.

      Monet kyllä vannovat tuon öljyn nimeen ja se on ihan parantanutkin monilta vaikeita iho-ongelmia. Vaikka öljy pahensikin ihoani, niin silti sen haittavaikutukset ei olleet niin pahat mitä antibiooteilla olisi ollut suolistolleni.

      Tuosta sienestä olen saanut hyvää palautetta ihan normaali-ihoisiltakin eli vaikka iho-ongelmaa ei olisi, niin sienen käyttäminen on tuntunut kivalta ja se on tuonut iholle uutta hehkua :)

      Poista
  9. Kiitos vinkistä, tuota täytyy kyllä kokeilla!

    Kasvojeni kosteutukseen löysin pari viikkoa sitten Vaseline intensive care sprayn (keltainen pullo) jota olen käyttänyt pari viikkoa päivittäin ja ihoni on tuntunut kestävän sitä tosi hyvin. On myös helppo levittää kun on suihkutettava ja levittyy hyvin. Vaseline spraytä on myös kookos ja aloe vera koostumuksella, mutta niitä en ole kokeillut.

    VastaaPoista
  10. Myös Jysk myy tuota sientä vaivaiseen 2€ hintaan. Laadusta en osaa sanoa, kun en ole vielä muita kokeillut.Minulla on kuitenkin toiminut ihan hyvin tällaisessa sekaihossa, johon finnejäkin tulee melko helposti vaikka ikää jo relu 50vee.

    VastaaPoista
  11. Blogikirjoituksen innostamana ostin kaksi Dermosilin peruskonjacsientä. Toista käytän aamulla, toista illalla. Kumpikin sieni ehtii kuivua ja levätä. Ihono kunto on radikaalisti parantunut. Ihonalaiset pahkurat ovat kadonneet, mustapäät vähentyneet ja iho päästää ylimääiset eritteet paremmin läpi, kun sieni lievästi kuorii. Käytin aiemmin epätoivoisesti ikääntyvän sekaihon apteekkisarjaa, ilman mainittavia tuloksia. Paitsi että perioraalidermatiitti innostui. Nyt ihottuma on jo osittain rauhoittunut, kun käytän puhdistusaineena iltaisin vain rasvaista luomusaippuaa, jossa on suolaa ja kosteusvoiteena cameliaöljyä. Meikkiä en juuri enää tarvitse, vain hieman mineraalipuuteria ja poskipunaa. Haluan sydämestäni kiittää tästä blogikeskustelusta. Olen kärsinyt ihostani 12-vuotiaasta ja vasta nyt 46-vuotiaana saanut näin yksinkertaisesta asiasta avun. Kiitos!

    VastaaPoista
  12. Onpa mahtavaa kuulla, että olet saanut apua 😊 Meillä monella on takana vuosien taistelu ihon kanssa ja on iso helpotus, että löytyy jokin auttava ja jopa parantava tuote. Facebookissa toimii Ruusufinni Rosacea Finland ryhmä ja sieltä olen itse sanut paljon hyviä vinkkejä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)