Kesäjuhlissa klassinen, mutta persoonallinen pikkumusta & Furlan nude laukku

Kesän ekat bileet takana! Kyseessä oli niinkin tylsän kuuloiset kekkerit kuin ammattiyhdistyksen 40-vuotisjuhlat, mutta tylsyys oli kaukana, kun Juurikkasaaressa juhli montasataa kansankynttilää. Meille oli järjestetty menomatkalle laivakuljetus ja fiilistelin ihan kympillä maisemaristeilyä ja kesää. KESÄÄ! Ja lämpöä. LÄMPÖÄ! Jeee! Nyt on vasta toukokuu eikä Suvivirttä ole veisattu, mutta minä kuvittelin jo, että olisi heinäkuu ja olisin lomalla. Heinäkuiseltahan ilma on viime päivinä tuntunut ja olen nauttinut joka solullani siitä, että krooninen paleleminen on lakannut.

Laivaristeilyllä tulee aina vähän turistiolo ja hinku kaivaa kamera esiin, joten tässä pari kuvaa. Jyväskylä on mielestäni kivan näköinen kaupunki ja pidän erityisesti kaupunkimme maamerkeistä, kuten alemmassa kuvassa näkyvästä Harjun tai siis Vesilinnan tornista ja Laajavuoren hyppyrimäestä. Se täytyy kyllä sanoa, että vaikka pidän kaikenlaisista järvimaisemista, niin Saimaa on ihan omaa luokkaansa ja Saimaan maisemiin verrattuna Keski-Suomen lehtimetsäiset rannat näyttävät vähän mälsiltä. 
Mutta nyt asuun... Arvatkaa kuinka paljon minua ahdisti, että minulla ei ole mitään kaunista, kukallista kesämekkoa? Nyt on niin kauniita kukkakuvioita tarjolla, että saatan jopa hurahtaa jonkin kukallisen kesämekon ostamaan ja jokin sellainen olisi tarpeen, sillä kesävaatevarastoni on suoraan sanoen surkea. Hetken jo harkitsin, että kiepaisen uuden kukkahuivin topiksi, mutta en jaksanut alkaa väkertää erikoisuuksia. Tämä viikko on ollut niin kaamean kiireinen, että en ehtinyt miettiä mitään ihmeempiä asukokonaisuuksia vaan sullouduin Espritin laskoksilla koristeltuun pikkumustaan ja yhdistin siihen vaaleat asusteet ja vähän kultaa. Eilinen päivä meni minuuttiaikataulun sijaan sekuntiaikataululla ja minun piti lähteä juhliin suoraan töistä. Siinä kiireessä ei kampauksia viritellä ja satiininen hiuspanta olikin kullanarvoinen. Jälleen kerran kiitän kampaajaani siitä, että hän osaa leikata kurittomat otsahiukseni niin, että minun ei tarvitse niiden kanssa taistella.

Harmi vaan, että mekosta ei tullut otettua yhtään kuvaa niin, että mekon malli ja kauniit laskokset näkyisivät paremmin. Eräs syy siihen oli se, että koin suurta ahdistusta vatsan pömpöttämisestä ja peitin tämän epäkohdan laukulla. Ja nyt sitten kerron, että maha oli pömpöllään, että sama kai se olisi ollut ottaa ne kuvat. Olen käyttänyt mekkoa kaksi kuukautta sitten ja silloin se holahti päälle ja nyt kiristää... Tarttis tehrä siis jotain!Mekossa parasta on laskosten lisäksi se, että se on jännästi toispuolinen. Oikealla puolella on väljää, vähän röyhelömäistä hihaa, mutta vasen puoli on hihaton ja paljastaa sopivasti tatuointini.

Onkohan tämä mustan ja beigen/nuden yhdistelmä jo vähän kulunut? Olen käyttänyt sitä niin usein ja olisi varmaan syytä jo kohta keksiä jotain uutta ja ainakin kesäjuhlissa pukeutua vähän raikkaammin. Asua piristämään olisi sopinut pirteämpi laukku, mutta koska minulla on edelleen on pinkin laukun puutos, niin päädyin ottamaan laukuksi Furlan Alissa satchelin (jonka väri on oudon kuuloinen alba-yellow enkä tiedä, millä nimellä laukun sävyä suomeksi kutsuisin). Tämä laukku ansaitsisi varmaan ihan oman postauksensa ja sellainen minun onkin pitänyt tehdä, mutta se on vain jäänyt. Laukku on juhlalaukuksi liian suuri, mutta koska minun piti raahata kaikenlaista erilaista tavaraa mukana, niin en voinut kuvitellakaan ottavani pikkulaukkua. Miten ihmiset yleensä pärjäävät pienen laukun kanssa? Mihin he laittavat lompakon, vesipullon, meikkipussin, allergialääkkeet, silmätipat nenäliinat, kameran, avaimet, aurinkolasit ja muun tarpeellisen? Eilen Kassi-Almana viilettäessä lohduttauduin sillä, että minä ollut ainoa, joka kantoi suurta kassia mukanaan ja rennommissa juhlissa suurempi laukku menetteleekin. 
Mekko Esprit
Jakku Vila
Laukku Furla
Kengät Klingeliltä
Kaulakoru askartelupuoti Pia
Aurinkolasit Chanel
Hiuspanta Ibero tai jokin vastaava
Klassinen ja tyylikäs mekko on paras juhlavaateostokseni ikinä ja koska olen vähentänyt vaatteiden ostamista huomattavasti, niin voi olla, että tälläydyn kaikkiin kesän juhliin tähän samaan kokonaisuuteen tai ainakin mekkoon. Onhan se nimittäin epistä, että miehillä on sama puku kesät talvet ja meidän naisten pitäisi ostaa uusi juhla-asu jokaisia kissanristiäisiä varten. 

P.S. Kiitos avuliaalle työkaverilleni, joka toimi kuvaajana :). Kuvat näpsittiin nopeasti, sillä halusin keskittyä ainutlaatuiseen juhlailtaan ja tuollaisena iltana blogin miettiminen on silkkaa ajanhaaskausta.

Kommentit

  1. Mä tykkään taas tästä asusta juurikin sen neutraalien aävyjen ansiosta! Ja wau mitkä kengät! Tykkään muuten myös aun pehmeämmäsrä hiusväriatä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) On tuo vaaleampien sävyjen käyttäminen tainnut tulla jäädäkseen mun pukeutumiseen.

      Mä olen nyt niin ihastunut tähän hiusväriin, että mietin jo, että pitäisikö sittenkin ujuttaa tätä vaaleampaa seuraavalla kerralla vielä enemmän päähän.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)