Chanel-henkinen mukava asu

Voisiko joku nollata aivoni? Olen aloittanut aika monta postausta ja pyyhkinyt ne pois samantien. Aloin kirjoittaa viikon tärkeimmästä ja turhimmasta uutisesta eli julkistetuista verotiedoista, kirjoitin rehellisyydestä, terveydestä ja sairastelusta, muistoista, ystävyydestä, postiiivisuudesta, pimeydestä, marraskuusta ja aina päädyin sanaan ääääähhhtästämitääntuu. Ajatus ei pysy kasassa, koska tuntuu kuin päässä olisi kuumaa ilmaa. Olen siis sairaana ja siksi ajatukset katkeilevat ja pinkoilevat mihin sattuu. Nyt kun aivoni eivät suostu mihinkään syvälliseen, niin esitelläänpä tässä erityismukava ja tyylikäs asu.

Tyylikkyys ei tarkoita sitä, että pitäisi pukeutua epämukavasti. Monet eivät varmaan tiedä, että Coco Chanelin johtava ajatus oli tyylikkyyden ohella käytännöllisyys ja mukavuus. Olen kertonut, että olen yhtäkkiä paisunut muutaman kilon ja jokainen nainen varmasti tietää, millainen olo on silloin, kun on turvoksissa. Housujen nappi uppoaa mahanahkaan ja kaikki kiristää eikä mikään tunnu päällä kivalta. Tuollaisia päiviä varten on oltava jotain sellaista päällepantavaa, missä olo on mukava ja samalla itsevarma. Miehet eivät voi ymmärtää, miten turvotus/lihominen voi nakertaa itsetuntoa, mutta eivätpä miehet ymmärrä paljon muutakaan ja minulle riittää, että joku nainen tietää, mitä tarkoitan.

Jos minun pitäisi valita kaikista vaatteistani yksi ainoa (toivottavasti ei koskaan tarvitse!), niin se olisi musta neulemekko. Kätevämpää vaatetta ei yksinkertaisesti ole olemassa! Sen alle voi laittaa kauluspaidan, topin tai ihan mitä vaan, sen päälle voi laittaa kylmällä säällä paksun neuleen, neuletakitkin sopivat erinomaisesti. Sitä voi koristaa vyöllä, huivilla, koruilla ja samasta vaatteesta saa ihan eri tyylisen riippuen siitä, mihin sitä yhdistää. Jonkun mielestä voi olla mielikuvituksetonta käyttää samantyyppistä vaatetta vuodesta toiseen, mutta minusta se on järkevää ja on mahtavaa, että vaatekaapissa on jokin luottovaate. Minulla on kaksi mustaa neulemekkoa ja kauhulla odotan, että ne kuluvat käyttökelvottomiksi, sillä uuden mekon hankkiminen ei ole mikään iisipiisijuttu. Toinen mekkoni on Espritin ja toinen Day Birger et Mikkelsenin ja kuvissa oleva mekko on jälkimmäinen.

Harmittaa, että en saanut ketään ottamaan kuvia, koska peilin kautta otetut kuvat ovat aina vähän säälittäviä. Harmittaa myös, että minulla ei ole yhtään kunnollista peiliä eikä ylipäätään kunnollista kämppää, jotta saisin kivemman tausta. Ohitan dissaavat ajatukset, sillä pidän asustani kuitenkin niin paljon! Muutkin pitivät siitä, sillä asu sai työpaikalla kehuja ja eräs työkaveri kehuikin asuani Chanel-henkiseksi. Kiitos vielä hänelle!

Neuletakin ostin Aleksi13: lta huippuhalvalla. Se ei ollut millään tavalla tarpeellinen ostos, mutta se oli niin ihana ja Chanel-tyylinen, että tarttui ihan väkisin mukaani. Eikä varmaan haittaa, jos sattuu omistamaan yhden tyylikkäämmän neuletakin. Haaveilen Chanelin jakkupuvusta (pelkkä jakkukin riittäisi), mutta en tiedä, tuleeko minulla koskaan olemaan varaa ostaa sellaista. Täytyy siis tyytyä wannabe-versioihin.

Jos haluaa taas olla kriittinen, niin asuhan näyttää tanttamaiselta. Mekon mitta ei ole paras mahdollinen, sillä se saa pohkeeni näyttämään paksummilta. Ja sitäpaitsi, koko asu on vähän tanttamainen. Vai olenko se minä, joka on tanttamainen?

Helma, minulla on vaatteessa helma ja siitä tulee naisellinen olo! (Olipas lapsellinen lause).

Chanel-henkisyyttä yksityiskohdissa. 

Minulla ei ole yhtään näyttävää kultakorua, koska en oikein pidä kultakoruista enkä halua ostaa kullitettua :) rihkamaa, mutta tähän asuun oli pakko löytää jotain kultaista. Keräsin korurasiastani kaikki kultaiset ketjut ja laitoin ne kaulaan yhtäaikaa. Mielestäni kiva idea.


Rannekoruna äidin vanha koru. Joskus ajattelin, että ne ikipäivänä laita ranteeseeni moista mahtipontista korua, mutta mieli voi joskus muuttua.


Loppuun vielä ajatelmani, jota olen yrittänyt saada lyötyä läpi suomalaisten naisten keskuudessa: "Samalla vaivalla pukee päälleen rumat vaatteet kuin kauniitkin, joten miksi pitää rumia vaatteita?"

Kommentit