Ostoslistalla syksyksi (eka vaatekollaasini, jee!)

Olen jo aikoja sitten tutustunut Polyvoreen ja kollaasien tekemiseen, mutta minulla ei ole ollut inspistä tehdä kollaaseja eikä oikein hyvää aihettakaan. Kollaasien tekeminen on hirvittävän koukuttavaa ja siihen saa kulumaan paljon aikaa, joten ihan hyvä vaan, että en ole niitä tehnyt. Aina kiire ihmisellä muutenkin! Periaatteessa kollaasit syntyisivät nopeastikin, kun tietää mitä haluaa. Minulla aikaa menee kaikenlaiseen säätämiseen, koska olen sellainen, että fiksaan ja hion enkä ole ikinä tyytyväinen, koska olen liian symmetrisyyshakuinen, pedantti ja perfektionisti. Syystoivekollaasini syntyi melko helposti ja helppoahan se on etsiä kuvia ja klikkailla hiirtä, mutta lähdepäs sitten keräämään kollaasia livenä kaupoista...
autumn wishlist
  • Uuden syystakin, koska Vilalta vuosi sitten ostettu takki nyppyyntyi. Argh miten ärsyttävää!
  • Iloisenvärisen laukun piristämään mustaa ja harmaata syys- ja talvipukeutumista. Nyt  olen ihastunut väriin, jota syklaamiksin kutsutaan. Se on siis jotain pinkin ja violetin väliltä.
  • Iloisenvärisen huivin, syklaami sopisi myös huivin väriksi. Huiveja minulla toki on, muttta huivi on helppo ja halpa tapa uudistaa garderobia. Jos mitään muuta syysuutta en nirsouksissani tai nuukuuksissani hankkisikaan, niin ainakin hommaan uuden huivin.
  • Kapealahkeiset siniset farkut, koska sellaisia minulla ei ole. Vasta tänä vuonna olen löytänyt housumallin, joka sopii lantiolleni/pehvalleni/paksuille pohkeilleni ja olen uskaltautunut pitämään kapealahkeisia housuja.
  • Lämpimän neuletunikan/-mekon, jossa voisi olla trendikkäitä niittejä. 
  • Mustat matalakantaiset saappaat. Bikertyyliset niittibootsit ovat nyt in, mutta haluan jotain klassisempaa, mutta kuitenkin sellaista, missä on jokin juju tai näyttävähköjä yksityiskohtia.
  • Musta näyttävä rannekoru, joka sopii arkikäyttöön eli ei siis liian bling-bling eikä taas liian valjukaan. Jos en olisi nikkeliallerginen, niin koru olisi jo löytynyt, mutta halpiskorukauppojen nikkelittömätkin korut aiheuttavat kutkaa ja olen sitäpaitsi koruhankinnoissa äärimmäisen nirso.
  • Kauniit (ja lämpimät) neulehansikkaat paleleville sormilleni.
  • Ihkuja meikkejä! Omistan meikkejä ihan riittävästi ja nyt olen käyttämässä kaikkia vanhoja pois, jotta voin siirtyä luonnonkosmetiikkaan ja olen päättänyt, että en osta yhtään uutta huulipunaa tai -kiiltoa ennen kuin kaikki vanhat on käytetty. Mutta arvatkaapa houkuttaisiko ostaa jokin ihanansävyinen huuliväri syksyä piristämään? Ja jokin uusi luomiväri, vaikka entisiäkin on joka lähtöön. Kuvassa olevan Diorin luomiväripaletin sävyjä minulla on, mutta tarvitsen vaalean, luonnollisen sävyisen (esim. samppanja) luomivärin ja joudun valitettavasti ostamaan värin markettimerkeistä, koska haluamaani väriä ei ole missään ekommassa sarjassa. Myyjät ehdottelevat valkoista väriä, mutta en halua näyttää lunnilta
  • Uusi kynsilakka? Tummia kynsilakkoja minulta löytyy, mutta jos ei löytyisi, niin tummanharmaa lakka olisi syksyyn ihan must. Olen luopumassa myrkyllisistä, tavallisista lakoista ja seuraava hankinta onkin  Kure Bazaarin lakka. Suosittelen lämpimästi tutustumista terveellisempään ja ekologisempaan lakkavaihtoehtoon!
  • Kaikkien kollaasissa olleiden juttujen lisäksi tahdon syksyksi pirteää mieltä ja energistä oloa sekä ahistuksettomuuta. Samaa toivon myös Sinulle!

Kommentit

  1. Kurkkaapa Stokkan verkkokaupasta Ted Bakerin villakangastakit..vois ehkä miellyttää sunkin silmää ;).

    VastaaPoista
  2. Kävinkin tuon katsomassa ja takista on juttua tämän päivän postauksessa. Kipeänä ollessa oli oikein kivasti aikaa selailla kauppojen valikoimia :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)