Energeettiset kuulumiset ja Make-up Blender -arvonta

*Postaus sisältää mainoslinkin*

En kovinkaan usein kirjoittele blogiin kuulumishöpötyksiä, koska minusta ne ovat vähän turhia. Minulla on usein jokin ajankohtainen aihe tai jokin muu juttu, josta haluan kirjoittaa ja olen ajatellut, että omat kuulumiseni ovat jonninjoutavaa lätinää. Minun on vaikea ymmärtää, että tuntemattomat ihmiset olisivat kiinnostuneita toisten tuntemattomien kuulumisista ja silti juuri kuulumisjutut ovat blogeissa suosittuja. Itsekin niitä luen, koska nyt nyt kotiolijana on mukavaa lueskella, mitä muut äidit vauvojensa kanssa puuhaavat ja miten arki sujuu. Minulla kun ei ole äitikavereita, joiden kanssa voisin asioista puhua ja haen vertaistukea blogeista. Onhan toisten elämästä lukeminen vähän sellaista "tosi-tv"- tyyppistäkin. Ihminen kun on luonnostaan utelias olio! Sain myös erään ajatuksen, jonka vuoksi tässä nyt kirjoittelen höpötystä... Täällä kirjoitin selfieistä ja siitä, että käsitykseni niistä muuttui. Referaattina siis, että nyt ajattelen, että selfiet ovat mahtavia, koska niissä on ainutlaatuinen ihminen. Ajattelin vähän samaan tapaan, että voin kyllä kirjoittaa vaikka ruokaohjeita ja kosmetiikkapostauksia, mutta niitä voi kirjoittaa moni muukin. Kukaan muu ei kuitenkaan voi kirjoittaa minun kuulumisiani - minun ihan omia, ainutlaatuisia kuulumisiani. Sitten pohdin myös, että miksi minä väheksyn kuulumispostauksia. Eikö juuri se, mitä ihmiselle kuuluu, ole ihan hurjan tärkeää? Toivottavasti tajusitte, mitä tarkoitan.

Ajattelin nyt kirjoittaa kuulumisiani myös siksi, että monet hyvät ystäväni lukevat blogiani. Viime aikoina en ole ehtinyt kirjoitella meilejä enkä oikein soitellakaan. Olin kaksi viikkoa kuumeessa, aika korkeassakin, ja nyt olen sitten yrittänyt tehdä kaikkea sitä, mikä jäi kuumeilun takia tekemättä. Lisäksi tässä on ollut "pari muuttujaa", lainatakseni Napapiirin sankarit -elokuvassa käytettyä ilmaisua. Mutta ei niistä sen enempää, sillä tänään on perjantai, olen energiaa täynnä, ulkona on ihana, talvinen sää ja vauva täyttää tänään 8 kuukautta!

Olen energeettinen siksi, että olen nukkunut koko yön heräämättä kertaakaan! Kävin viime yönä nukkumaan puolen yön maissa ja kun heräsin, oli vielä hämärää ja ihmettelin, miksi huippuimuri (eli sellainen huriseva laite, joka lähtee kerrostalossa päälle aamulla ja muutaman kerran päivällä) on päällä keskellä yötä. Katsoin kelloa ja se oli puoli kahdeksan! Voi hyvä tavaton! Olin ihan hämmästynyt ja epäuskoinen, etten ollut herännyt yöllä kertaakaan. Oli ihan uskomatonta olla aamulla pirteä. En muista, milloin olisin nukkunut noin hyvin... En kovinkaan montaa kertaa viimeisen kymmenen tai oikeastaan parinkymmenen vuoden aikana. Lapsena ja nuorena nukuin hyvin, mutta vuonna 1997 aloin nukkua katkonaisesti ja pätkittäisistä yöunista tuli minulle normi. Muistan elävästi sen, että vuonna 2009 Italian reissulla nukuin 10 tuntia heräämättä. Siihen asti olin ollut sitä mieltä, että en kykene kunnollisiin yöuniin. Sitten alkoi sisäilmaoireilu ja nukuin ihan järkyttävän huonosti kokonaiset neljä vuotta. Että siihen verrattuna en missään vaiheessa pelännyt valvomisia vauvan kanssa. Ajattelin ja ihan tiesin, että vauvavalvomiset eivät olisi mitään sisäilmahelvettiin ja ns. kuolemanväsymykseen verrattuna. Nyt kun vauva on 8 kuukautta, niin voin todeta, että en ole edes ollut mitenkään yliväsynyt. Toki välillä, mutta kyllä töissä oleminenkin väsyttää. Nyt marraskuun pimeydessä olen ollut kiitollinen siitä, että olen saanut nukkua aamulla pitkään eikä minun ole tarvinnut raahustaa ylös ennen kuutta. Eikä minulla ole ollut mitään älytöntä kaamosväsymystäkään - sellaisesta kun olen männä vuosina kärsinyt. Minusta ulkona on ollut kaunista ja jotenkin taiteellista ja olen joka päivä ihastellut marraskuun maisemia.

Vielä nukkuma-asioista sen verran, että vauvahan on nukkunut hyvin jo monta kuukautta ja minua huvittaakin kysymys: "Joko vauva nukkuu täysiä öitä?". Huvittaa siis siksi, että vauva kyllä nukkuu, mutta äiti ei ja toivoisin, että joku kysyisi, että miten äiti saa nukuttua. Vauva nukahtaa viimeistään puolenyön maissa, aamuyöllä vaihdetaan pissivaippa, koska vauva alkaa ähkiä ja vaatii vaipanvaihtoa, sitten vauva pistää pään tyynyyn. Yleensä hän haluaa jatkaa unia jo kesken vaipanvaihdon ja yrittää kierähtää masulleen tai kyljelleen ja närkästyy, kun minä nyvin vielä vaippaa. Sitten hän nukkuukin yleensä aamukahdeksaan-yhdeksään. Joskus vauva syö yöllä, mutta hyvin harvoin. Kuulostaa siis siltä, että minun pitäisi olla itsekin hyvin nukkunut ja pirteä. No, en ole ollut. Viime aikoina on ollut kova stressi monista eri syistä johtuen enkä ole saanut unta ja olen heräillyt öisin. Lisäksi kuumeilun aikana oma unirytmi meni sekaisin, koska nukuin huonosti, aamulla torkkuilin pitkään ja oli pakko yrittää levätä myös päivisin, mikä kostautui niin, etten saanut illalla kunnolla unta. Nyt kun olen parantunut, niin olen sitten tohottanut kaikkea sitä, mikä jäi parin viikon aikana tekemättä. Olisin kipeästi arjen avun tarpeessa ja vaikka pärjäänkin oikein hyvin, niin arkiapu vähentäisi kuormitustani ja olisi joskus illalla kiva vaikka istahtaa puoleksi tunniksi ja töllöttää telkkaria ja jossain välissä rentoutuakin.

Nyt minulla on ihan uskomattoman pirteä ja jaksava olo ja aamulla oloani piristi vielä se, että oli tullut lunta. Tänä vuonna en ole oikein tavoittanut joulufiilistä, vaikka yleensä alan odottaa joulua jo syyskuussa, koska olen vähän joulukahjo. Epäilin jo, että joulufiilistä ei tänä vuonna tulekaan, mutta sieltähän se tuli tänä aamuna ja pistin joululaulut soimaan! Olisi ollut ihanaa ryhtyä virittelemään joulukoristeitakin paikoilleen, mutta velvollisuudet haittaa harrastuksia... Lupasin tänään käydä läpi opetussuunnitelmaluonnosta ja sitä teinkin koko aamupäivän. Illalla tsekkaan vielä kirppiskamat huomiselle Blogikirppikselle ja hinnoittelen joitain tuotteita valmiiksi. Veikkaan kirppikselle ruuhkaa ja kaupankäyntiä jouduttaa, jos joissain tuotteissa on hinnat valmiina. Kirppiskamat oli onneksi minulla valmiina, mutta minun piti käydä varastosta hakemassa henkarit ja vaaterekki ja sain päähäni, että siivoan häkkivarastokopin siinä samalla. Siinä samalla? Eli: Hei mitä jos mie iha äkkiä käyn sen varaston siivoomassa... Ai herranen aika, kun täällä on tavaraa... Jaa, oliko mulla tällanen lamppukin, en muistanutkaan. Pitää kuvata tääkin ja pistää kirppisryhmään lahjoitettaviin tavaroihin... Ai nii, no nythän mie haen parvekkeelta ne tavarat tänne ja voi jumpe, tää on jo kolmas kerta kun juoksen rappuja ylösalas... Mitä kello on, oho se on jo yheksän... Kerkeisinköhän laittaa vielä joulukyntteliköt... Hitsi, täähän oli jo viime vuonna rikki... Mut keittiön kynttelikön ainakin saan paikalleen... Ei hiiskatti, missä on yks jatkojohto?...

Tänään pitäisi vielä juhliakin, sillä vauva täyttää 8 kuukautta! Voi hyvä tavaton, miten aika rientää! Minun on vaikea sisäistää, että pikkupapu on jo noin "vanha", sillä pidän häntä monta kuukautta nuorempana ja purkkiruokia ostaessa täytyy ihan muistuttaa itseä, että en katsele 4 kk ikäiselle tarkoitettuja sapuskoja. Poikanen kasvaa hienosti ja on innokas ja superiloinen vesseli, joka mönkii lattialla reippaasti ja notkistelee peppu pystyssä siihen malliin, että kohta lähtee konttaamaan. Juttua tulee kovasti ja ättä-tättä äbä-bäbä-böblön-böö tarkoittaa vauvakielellä varmaan jotain tärkeää. Äbbä tarkoittaa ilmeisesti ruokaa, koska usein tuo äbbä kuuluu ennen kuin aletaan syömään.

Nyt kun olen näin intoa täynnä, niin ajattelin järjestää pienen arvonnan... Tilasin Ihonhoidon ihmesienet eli Konjac Sponget ja samalla laitoin tilaukseen supersuositut Hyvän Olon Maailman Make-up Blenderit eli suomeksi meikkimunat. Pakkauksessa oli kaksi meikkimunaa ja toista kokeiltuani totesin, että minulla ei ole toiselle käyttöä... Make-up Blendereistä olen kuullut vain pelkkää hyvää ja hehkutuksia toistensa perään, mutta taitaa olla niin, että ne sopivat vain täydelliselle iholle. Ei meikkimunassa mitään vikaa ollut, mutta mielestäni sitä oli hankala käyttää eikä meikistä tullut sen kummempi kuin ilman sitä ja lisäksi saan meikin sutaistua helpommin ja nopeammin ilman sientä, joka pitäisi pestä joka käytön jälkeen. Taidan olla ainoa, johon meikkimuna ei tehnyt suurta vaikutusta. Make-up Blender on hajuton, myrkytön, hypoallergeeninen ja kierrätettävä ja sen avulla pitäisi saada unelmankevyt, tasainen, kestävä ja ihon virheet peittävä meikkipohja. Sillä voi upeasti sekoittaa värejä, jotta saa kauniit varjostukset. Minun paperinvalkoiseen naamaani ei varjostuksia tehdä, vaikka olisi minkälainen meikkisieni, sillä aurinkopuuteri ja muut varjostustutotteet näyttävät ihollani likaläikiltä. Tämä ei ollut nyt kovin hyvä "myyntipuhe", mutta jos meikkimuna kiinnostaa ja haluaisit kokeilla sitä, niin nyt kannattaa osallistua arvontaan, sillä arvon käyttämättä jääneen meikkimunan.

ARVONTAAN VOIT OSALLISTUA NÄIN:

Kerro kommenttikentässä, mitä sinulle kuuluu.
Kommentoimalla saat yhden arvan.

Toisen arvan saat jakamalla arvontaa Facebookissa.

Kolmannen arvan saat olemalla blogini lukija (nyt kannattaa siis liittyä lukijaksi :).

Voit siis saada yhteensä kolme arpaa.

MUISTA jättää sähköpostiosoitteesi kommenttikenttään, kiitos!

Arvontaan voit osallistua TIISTAIHIN 24.11. KLO 20 ASTI.
ONNEA ARVONTAAN JA MUKAVAA VIIKONLOPPUA :)


Kommentit

  1. Onnea 8 kk vauvalle! Nelkytplusmamille kuuluu varsin hyvää, vauvan odotusta 34 raskausviikolla. Joulua ei vielä osaa ajatella, eikä ehkä valmistellakaan, kun vauva silloin tulee maailmaan : )
    Osallistun myös meikkisienen arvontaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt sulla onkin jännittävät ajat, sitä kun vaan odottaa, että milloin vauva tulee maailmaan! Meidän poikanen syntyi viikolla 36 ja olenkin ryhtynyt muistuttamaan kaikkia, että kannattaa varautua synnytykseen jo hyvissä ajoin :) Teille tuleekin maailman paras joululahja ♥

      Poista
  2. Kuukausi sitten esikoisen saaneelle nuorelle äidille kuuluu väsymystä,mutta myös onnellisuutta!
    katrisirvio@hotmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnea oikein paljon :) Väsymys kuuluu asiaan, mutta jollakin tavalla se onnellisuus kompensoi väsymystä.

      Poista
  3. Väsynyt opiskelija mutta silti iloiset kuulumiset! Kahdella arvalla mukana(:
    roosa.n-@hotmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä :) Kun muistelen omia opiskeluaikoja ja vertaan niitä vauvan aiheuttamaan väsymykseen, niin voin todeta, että opiskelu oli joskus vähintään yhtä rankkaa.

      Poista
  4. Hyvää kuuluu, joulua tässä olen kotiin laittanut ahkerasti :) Mukana yhdellä arvalla :)
    anna_88@luukku.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hitsi, milloinkahan minä ehtisin laittelemaan joulua... Olen niin jouluihminen kuin olla ja voi ja vähän harmittaa, kun en ole ehtinyt laittaa vielä mitään koristeita esille. Mut joulumieli hiipi mulle, siitä voi olla varma, että se tulee joka vuosi :)

      Poista
  5. Heip! Mukavaa kuuluu, (toivottavasti) hetkellisesti aikaa lueskella enemmän kirjoja, ulkoilla ja puunata kotia. Mukana yhdellä arvalla. elisabet.kokkonen@gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä kommentteihin vastaaminen on mulla vähän myöhässä ja äsken suoritin arvonnan ja mini-onnetar valitsi sinut voittajaksi :)

      Poista
  6. Vähän väsyttää, mutta onhan klo jo melkein 5.00 :)

    Yhdellä arvalla mukana!

    jolannian@gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus kun olen ollut hereillä klo 5, niin olen "filosofoinut", että sitä voi olla joko aikaisessa tai myöhässä... Eli voi olla, että ei ole vielä edes käynyt nukkumaan tai sitten on aamuvirkku :D

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)