AAVAma-koruihanuudet aktiivikäytössä

*Korut saatu blogin kautta*

Muistatteko, kun hehkutin tässä postauksessa ihastustani AAVAma-koruihin? Jyväskyläläisen äidin ja pojan yhteinen korumallisto hurmasi minut viime keväänä ja minä, joka en ole koskaan puukoruista perustanut, olin täysin myyty ja olen edelleen. Olin erittäin ilahtunut ja otettu, kun sain kutsun Kotipajaan ja pääsin tutustumaan korujen valmistamiseen ja niiden huikeaan värimaailmaan. Aika usein puukoruissa on valittavissa vain muutamia sävyjä ja sanoinkin leikilläni, että monet korutaiteilijat käyttävät ns. käsityön opettajien värejä eli maanläheisiä ja murrettuja värejä. AAVAma-koruista löytyy varmasti jokaiselle oikea väri ja arvatkaa vaan, oliko minun vaikea valita itselleni sopivaa, sillä korut ovat herkullisia kuin karkit! Osaisitko sinä valita vain yhden korun tuosta värikirjosta?

Minun oli helppo bongata mielessäni ystävilleni sopivia koruja, mutta pohdin pitkään, mikä olisi minun värini. Olin jo hätäpäissäni ottamassa näytekappaletta, johon on kerätty kaikki eriväriset mallihelmet :). Turkoosi olisi ollut ihanan raikas tai mikä muu sinisensävyinen hyvänsä... Ikisuosikkini violetti houkutti ja tumma viininpunainen - se olisi ollut kuin karpaloita kaulalla. Vaaleanruskean sävyihin olen edelleen tykästynyt ja siksi harkitsin myös hillittyä ja eleganttia hiekanväristä sekä maitokahvin väristä settiä. Mietin asiaa sitä kautta, että mitä omat ystäväni olisivat minulle valinneet ja muistelin myös ensikohtaamista korujen kanssa. Ensimmäisenä ihastuin fuksian värisiin koruihin ja arvelin, että siinä on väri, joka minuun parhaiten yhdistettäisiin ja onhan se "pinkki" juuri se minun värini. Käytän paljon mustia vaatteita ja vaikka mikä hyvänsä väri sopii mustan kanssa, niin fuksia on juuri se, joka omaa silmääni viehättää. Fuksianvärinen setti lähtikin mukaani ja se on ollut käytössä syksyn aikana useasti tai pikemminkin jatkuvasti. Olen käyttänyt koruja muun muassa simppelin neule-/farkkuasun piristäjänä, pikkumustan kanssa juhlavasti, harmaan työmekon kanssa, lilansävyisen paitapuseron kanssa, virallisemmassa jakkuasussa... En oikein keksi mitään vaatetta, jonka kanssa korut eivät sovi (no ehkä verkkapuku!)

Verkkosettiin kuuluu kaulakoru, rannekoru ja korvakorut ja on viisasta hankkia koko setti kerralla ja yksivärisenä, jotta kokonaisuudesta tulee yhtenäinen. Yksivärisen korusetin avulla pukeutumisesta saa helposti ja nopeasti huoliteltua ja tyylikästä. Vaikka ei laittaisi päälleen muuta kuin mustan peruspaidan ja farkut, niin korujen ansiosta näyttää siltä kuin olisi oikein panostanut pukeutumiseensa - testattu on! Korut ovat pelastaneet monet huonot vaatepäiväni.

Toki pelkän rannekorunkin avulla voi piristää pukeutumista ja rannekoru on mielestäni oiva lahjaidea, sillä se sopii vähän krantummallekin korujen käyttäjälle - etenkin jos valitsee lahjan saajan persoonaan sopivan värin. Tässä siis vielä viime hetken lahjaidea, jos joku sellaista kaipailee...

Jaksan aina yllättyä siitä, miten nerokkaasti verkkokoru istuu kaulalla. Pitkät ja ohuet korut eivät minulle sovi ja monesti lyhyet korut saavat kaulani näyttämään tanakalta. Verkkokaulakorun muoto on sellainen, että se ei voi olla kaulalla väärin vaan asettuu aina kauniisti. Verkkokaulakorulle onkin myönnetty mallioikeus Patentti- ja rekisterihallitukselta. Kaulakoru oli juuri se, mihin setissä ihastuin ensin ja rannekorustakin tykkäsin heti, mutta korvakoruista olin aluksi sitä mieltä, että ne eivät ole ihan minun juttuni, mutta koska ne kuuluvat settiin, niin lähinnä muodon vuoksi aluksi niitä käytin. Mutta arvatkaas miten kävi? Olen käyttänyt korviksia jopa kauppareissulla! Ihan totta! Kun omituisten syyssäiden vuoksi piti pukea päälleen kaikkea tylsää ja järkevää, niin oli aika pirtsakkaa, että korvissa killui kirkkaanväriset korut.

Korut ovat olleet minulla aktiivikäytössä ja olen vakuuttunut siitä, että helmet ovat laadukkaita ja koruissa käytetty silikoninauha kestävää. Muutaman kerran kaulakoruni on päässyt takertumaan johonkin ja venymään pahasti ja olen pelännyt, että silikoninauha paukahtaa poikki ja helmet sinkoilevat pitkin lattiaa, kuten minulle on niin monen muun koruni kanssa käynyt. Jos niin huonosti sattuisi, että  onnistuisin hajottamaan AAVAma-koruni, niin voisin viedä ne korjattavaksi Kotipajaan.



Kun olen koruja käyttänyt, niin olen aina kuullut kehuja ja ihastuneita kommentteja ja myös kyselyitä siitä, mistä voisi hankkia omat AAVAma-korut. Minulta on myös kyselty muista värivaihtoehdoista (ihan niin kuin niitä ei olisi tarpeeksi) ja olen kertonut, että korusettejä kannattaa kysellä eri väriyhdistelmissäkin, sillä niitä valmistetaan myös uniikisti asiakkaan toivomuksesta. Olen muutenkin suositellut koruja lämpimästi, sillä haluan kannattaa kotimaista käsityötä ja yrittäjyyttä.

Lisätietoa koruista ja niiden historiasta löytyy tämän postauksen alussa olevasta linkistä ja osoitteista:


logo

Kommentit

  1. Nuo fuksianväriset kyllä sopii siulle kuin nenä päähän :) Voisin itsekin harkita tuon värisiä, vaikka en minäkään yleisesti oikein puukoruista välitä. Varmaan sama ajatus täällä, että yleensä ne on niin hailakanvärisiä ja murrettuja ja minä en murretuista väreistä oikein tykkää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Sulle kävis kyllä punaiset, valkoiset tai siniset, nuo raikkaat perusvärit ja sopis ehkä tyyliinkin, kaikkien ihanien mekkojesi kanssa tai johonkin villatakkiasuunkin.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)