Sopiiko parkamainen takki ja hame yhteen? Stailistin apua siis kaivataan!

Onko siellä ihmisiä, jotka eivät ole niin pahasti tyylillisesti rajoittuneita kuin minä? Jos on, niin otan vinkkejä vastaan takkiasiassa! Tyylillisesti rajoittunut tarkoittaa sitä, että minulla on tietty mielikuva tietyistä tyyleistä ja vaatteista ja on vaikea tulla täältä kuplasta pois ja pukeutua uudella tavalla, vaikka sitä olenkin harrastanut viime aikoina paljon. Katsokaas kun tilanne on se, että löysin vihdoin viimein Vero Modalta mieleisen syystakin, jota välikausitakiksikin voi kutsua.

Minulla on tapana ihastua aina kaikkeen kummalliseen ja yllättää itseni ihastuksillani ja nyt yllätyin siitä, että tykästyin tällaiseen erilaiseen takkiin, millaista minulla ei ole aiemmin ollut. Olen kokeillut monet trenssit, viitat ja vaikka millaiset takit ja kun sain tämän takin päälleni, niin tiesin, että tämä on minun - kyllä sen vaan tietää, kun se oikea sattuu kohdalle! Olen ihan tyytyväinen siihen, että en ostanut jotain perustrenssiä, sillä tämä on enemmän minunnäköiseni ja niin paljon parempi malliltaan ja materiaaliltaan kuin kaikki sovittamani trenssit ja muut ja myös edullisempi. Siksi minulle naisen matematiikalla laskettuna jäi vielä rahaa toiseenkin takkiin, jos siis sattuu jokin oikein tyylikäs ja kukkarolle sopiva vaihtoehto tulemaan vastaan :) 
(Yritimme ottaa minusta kuvia takki päällä, mutta oli sellainen hämäryysaste, että valkoinen naamani ylivalottui ja jos kameran asetuksia sääti paremmaksi naamani kannalta, niin muut värit menivät vituralleen ja siksi täytyy tyytyä netistä napattuihin kuviin.)

Olen aina pitänyt lähtökohtana tyylikkyyttä eikä tämä takki ole ehkä kaikkein tyylikkäin vaihtoehto vaan näyttää überchicin kaupunkitakin sijaan pikemminkin ulkoilutakilta. Parka-takiksi tämä on luokiteltu, vaikka parka tarkoittaa mielestäni ihan muunlaista takkia. Vaikka takistani tykkäänkin kovasti, niin minun on vähän haastavaa päästä ulkoilutakkiajatuksesta eroon ja yhdistää takkia erilaisten vaatteiden kanssa. Farkut joo, mutta mitenkäs muut vaatteet? Perusasu tyyliin "joka toisella vastaantulijalla" olisi kapealahkeiset farkut, saapikkaat tai nilkkurit jalkaan ja kaulahuivi rullattuna takin kauluksen päälle. Mutta minkä muun kanssa takkia voisi käyttää? Minusta on ihan mahdoton ajatus yhdistää tuollaista takkia hameeseen, mutta mitä mieltä olette, sopiiko parkamainen takki ja hame yhteen? Entä kenkäosasto, käykö korkkarit vai pitääkö lompsia matalakantaisissa popoissa? 

Kommentit

  1. Hame ainoastaan silloin jos se on ihan mini :). Mut ehdottomasti käy korkkaritkin! Eiks yks tän kauden jutuista oo yhdistää kahta eri tyylisuuntausta niin kun collari+korkkarit tai jakku+pipo..

    VastaaPoista
  2. Sitä minäkin ajattelin, että lyhyempi hame sopisi paremmin. Varmasti joku onnistuu yhdistämään tuontyyppisen takin ja maksihameenkin, mutta minä näyttäisin varmaan ihan renttapelleltä sellaisessa asussa :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)